Veel gestelde vragen | Op de bestemming | Peter Langhout Reizen
Menu

Service

Op de bestemming

Bij de reizen met 1 dag entree is er altijd entree op de 2e dag van het arrangement. Over het algemeen vertrekken deze reizen op vrijdag en is de entree dus altijd op zaterdag. Bij 1 dag entree geldt dat er toegang is tot één van de Disney parken: Disneyland Park of Walt Disney Studios Park. U  kunt deze keuze ter plaatse maken.

Bij de 3-daagse reizen met 2 dagen entree is er toegang op dag 2 en dag 3. Bij aankomst op vrijdag heeft u op zaterdag en zondag entree. Bij aankomst op maandag heeft u op dinsdag en woensdag entree tot de Parken. Bij de 3-daagse reizen krijgt u altijd een 'hopperticket' waarmee u onbeperkt toegang heeft tot beide parken en deze kunt combineren.

Wilt u liever alle dagen entree tot de Disney Parken? Dan hebben wij verschillende arrangementen voor u. Bekijk het aanbod aan reizen naar Disneyland Parijs.

Op de bestemming en tijdens de reizen is geen vaste reisleiding aanwezig. Voor onze busreizen geldt, dat wanneer excursies aangeboden worden onder leiding van een gids, wij hiervoor gebruik maken van plaatselijke gidsen. Waar mogelijk zullen wij veelal proberen om Nederlandssprekende gidsen in te schakelen. Mocht dit onverhoopt niet realiseerbaar zijn, dan zult u hierover geïnformeerd worden via de chauffeur en/of uw reisbescheiden. Het voordeel van plaatselijke gidsen is, dat zij de betreffende bestemming vaak als geen ander kennen. Zij kunnen u uitgebreid informeren over alle bezienswaardigheden en ook extra insider tips verstrekken.

De all inclusive formulier houdt over het algemeen in dat u in uw hotel tussen bepaalde tijden, onbeperkt mag eten en drinken. Daarom zijn alle maaltijden (ontbijt, lunch en diner) inbegrepen, net als de drankjes tijdens die maaltijden. Dat scheelt vaak veel kosten en u weet van tevoren precies wat u uitgeeft aan eten en drinken.

De all inclusive formule verschilt vaak wel per hotel. Het tijdsbestek waarin u onbeperkt mag eten en drinken kan bijvoorbeeld verschillen.
De meeste hotels schenken wel bier, wijn en frisdrank onbeperkt, maar voor sterke drank moet bijna altijd betaald worden.

Om zeker te weten wat de all inclusive formule bij een bepaalde reis inhoudt, kunt u bij de reisinformatie op onze site kijken. Bij elke all inclusive vakantie wordt beschreven wat er dan precies bij inbegrepen is.

Uw hotelkamer is in de meeste gevallen op de dag van aankomst tussen vanaf 14.00 uur beschikbaar. Appartementen zijn vaak vanaf 17.00 uur gereed. Doorgaans dient u op de vertrekdag voor 10.00 uur uit te checken. De exacte informatie kunt u ter plaatse navragen. 
De appartementen worden bij aankomst schoongemaakt en voorzien van schoon beddengoed, tenzij anders aangegeven bij de accommodatie. Voor een appartement dient bij aankomst een borgsom van ongeveer tussen de € 50,- en € 150,- contant (of via een borg per creditcard) betaald te worden. Wanneer u de accommodatie bij vertrek ongeschonden verlaat, ontvangt u de borg retour. Eventuele schade aan een accommodatie wordt verrekend met de borg.
Dit verschilt per accommodatie en per faciliteit. Indien voor het gebruik van een bepaalde faciliteit ter plaatse betaald moet worden, staat achter de faciliteit (excl.) vermeld. Aangezien deze informatie aan verandering onderhevig is, kan het zijn dat er geen (excl.) achter een bepaalde faciliteit vermeld staat op onze website en u ter plaatse toch moet betalen. Wij kunnen hiervoor geen verantwoording nemen. 
Verblijft u in een hotel, dan zijn bedlinnen en handdoeken inbegrepen bij de reis. Bij appartementen en huisjes verschilt dat per accommodatie. Bij de accommodatiebeschrijving kunt u nalezen of bedlinnen en handdoeken voor de door uw geselecteerde reis wel/niet inclusief zijn. Bedlinnen wordt doorgaans 1 x per week verschoond; handdoeken meestal 2 tot 3 maal per week. Steeds meer accommodaties hanteren een systeem, waarbij u gevraagd wordt om bewust om te gaan met het verwisselen van bedlinnen en handdoeken, teneinde het milieu te sparen. Draagt u het milieu een warm hart toe, houdt u hier dan rekening mee met het gebruik van uw handdoeken tijdens uw verblijf.  
Bij touringcar- en vliegvakanties is het niet mogelijk uw huisdier mee te nemen. Bij de Nederlandse Vereniging tot Bescherming van Dieren kunt u terecht voor adressen van goede kennels. Bij autovakanties is ""Huisdieren toegestaan" vaak als speciaal item opgenomen bij de reisbeschrijving. Zo kunt u zelf zien of u wel of geen huisdier mag meenemen en wat de eventuele kosten voor uw huisdier zijn. Kosten voor het verblijf van uw huisdier dient u - tenzij anders staat aangegeven - ter plaatse te voldoen. Boekt u een autovakantie en staat niet bij de hotelgegeven aangegeven of huisdieren wel/niet toegestaan zijn, neem dan contact op met één van onze reisinformatrices.
Op nationale feestdagen zijn banken, winkels en musea vaak gesloten en rijdt het openbaar vervoer niet of minder frequent. Tevens moet u er rekening mee houden, dat bij excursiereizen het programma eventueel aangepast kan worden of dat de dagindeling gewijzigd wordt.
Dit is afhankelijk van de hotels. In veel hotels is het zo dat een 1-persoonskamer gewoon een 2-persoonskamer is. Sommige hotels hebben echter specifieke 1-persoonskamers die wat kleiner van formaat zijn en/of beperkte faciliteiten hebben. Bij beperkte faciliteiten op de 1-persoonskamer zullen wij dit vooraf aan u kenbaar maken. Dit staat dan bij de betreffende hotelbeschrijving op onze website.