Veel gestelde vragen | Boeken | Peter Langhout Reizen
Menu

Service

Boeken

Peter Langhout Reizen is een direct-seller. Dit wil zeggen dat u de reizen uit één van de programma's van Peter Langhout Reizen uitsluitend bij Peter Langhout Reizen kunt reserveren. Reserveren is mogelijk op twee manieren: via internet en telefonisch via 0172-468800.
Als u een boeking aan het maken bent, kunt u bij elke stap klikken op 'totaal volledige prijsberekening'. Hier ziet u te allen tijde de prijs van uw reis. Daar komen geen kosten meer bovenop, tenzij u natuurlijk zelf extra's kiest of verzekeringen bijboekt. De nieuwe prijs wordt dan meteen voor u uitgerekend.

Als u op Peterlanghout.nl een mooie reis ziet en in de prijstabel kijkt, ziet u daar altijd de prijs per persoon. Daarnaast betaalt u standaard €15,- boekingskosten en €2,50 wettelijk verplichte calamiteitenfonds. Deze kosten staan vast, ongeacht met hoeveel mensen u op reis gaat. Dit zijn vaste kosten die ook al gecommuniceerd worden onder de prijstabel bij elke reis op deze website. Daarnaast komen er nooit onvoorziene kosten bij. Wij zijn graag transparant en u weet zo precies waar u aan toe bent.
 
Wij werken niet vaak met actiecodes, omdat wij onze prijzen graag zo scherp mogelijk aanbieden, altijd. Als er wel een actiecode is, dan vindt u die altijd terug op Peterlanghout.nl. Ga niet uit van andere websites waar actiecodes op gepromoot worden. Dit is niet in samenwerking met Peter Langhout Reizen en wij kunnen daar dus geen rechten aan ontlenen.

Een enkele keer hebben we wel eens een leuke actie waarmee u korting krijgt d.m.v. een actiecode. Wilt u daarvan op de hoogte blijven? Dan raden we u aan u in te schrijven voor onze nieuwsbrief of ons te volgen op Facebook. U bent dan altijd als eerste op de hoogte.

Als er wel een actiecode is, kunt u die in stap 4 (bij het prijsoverzicht) van uw boeking invullen. U komt de mogelijkheid vanzelf tegen tijdens het boeken. De korting wordt dan direct verwerkt
 
Dit is de eerste volledige naam zoals het in uw paspoort staat. Bijvoorbeeld: Uw roepnaam is Jan en uw volledige voornaam in paspoort is Johannes. U vult dan Johannes in op ons boekingsformulier.
U vult de naam is zoals het in uw paspoort staat en dit is uw meisjesnaam. Heet u bijvoorbeeld Mevr. M. Janssen- de Vries dan vult u de Vries in op het boekingsformulier.

De ANVR en SGR-voorwaarden zijn van toepassing. Verder gaan wij er vanuit dat u ten tijde van de boeking op de hoogte bent van de ANVR-voorwaarden en de aanvullende reisinformatie op onze website.

Houdt u er rekening mee dat op uw boeking ook eventuele afwijkende vervoersvoorwaarden van toepassing kunnen zijn. Voor meer informatie over de vervoersvoorwaarden van airlines en andere vervoerders, verwijzen wij u graag naar de website van de ANVR: anvr.travel/vervoersvoorwaarden. Op deze site staan links naar de vervoersvoorwaarden van de belangrijkste airlines en de voorwaarden van veel verkochte ferry- bus- en treinmaatschappijen. Houdt u er rekening mee, dat op grond van de ANVR-voorwaarden afwijkende regels voor onder meer cruises, lijndienstreizen, reizen buiten Europa en het Middellandse Zeegebied en eigen vervoerreizen kunnen gelden ten aanzien van de betaling van de reissom en annuleringskosten.

Wij vragen u altijd om de gegevens van iemand die u kent die thuis blijft. In het onwaarschijnlijke geval dat er iets met u gebeurt, zullen wij contact moeten opnemen met iemand van het thuisfront. Het is dan wel zo fijn als wij die gegevens meteen bij de hand hebben. In de meeste gevallen zullen wij die persoon niet bellen, dit doen we echt alleen als het nodig is.

Het kan zijn dat de reis die u boekt op aanvraag is. Dat betekent dat wij met de accommodatieverschaffer en/of vervoerder in overleg moeten kijken in hoeverre uw boeking gehonoreerd kan worden. Het afhandelen van aanvragen kan enkele dagen in beslag nemen. Wij streven ernaar u binnen 24 kantooruren antwoord te geven doch uiterlijk binnen 3 dagen. Wanneer de aanvraag akkoord komt, bent u altijd gebonden het aanbod te accepteren. Wanneer u na boeking de aanvraag wil annuleren, zijn de annuleringsvoorwaarden van kracht conform de ANVR-reizigersvoorwaarden. Annuleren is alleen mogelijk indien één of meerdere wezenlijke aspecten van uw boeking niet gehonoreerd kunnen worden. Als organisatie zullen wij altijd proberen u in dit geval een alternatief aan te bieden. U bent vrij om dit alternatief wel/niet te accepteren. Wanneer u met het alternatief akkoord gaat, komt een nieuwe boeking tot stand, waarop vanzelfsprekend opnieuw de algemene voorwaarden van toepassing zijn.

Woont u in België, Duitsland of Luxemburg, dan kunt u ook online reserveren. Voor betalingen vanuit het buitenland kunt u gebruik maken van de volgende gegevens: IBAN: NL66 RABO 0147 233 712 en Swift: RABONL2U.

Voor klanten vanuit het buitenland is ons 0172-nummer altijd te bereiken. Houdt u rekening met het landnummer (0031). Belt u vanuit het buitenland, dan belt u derhalve met 0031-172-468800.  Mocht u echter geen telefonisch contact krijgen met één van onze reisinformatrices, laat u dan een "Bel mij terug" verzoek achter op onze website. U wordt dan teruggebeld.

Iedereen van 18 jaar en ouder kan via onze website reserveren. In ieder gezelschap moet tenminste 1 persoon 18 jaar of ouder zijn. Degene die de reis boekt is hoofdelijk aansprakelijk voor alle reizigers die hij/zij aanmeldt.

 

Minderjarige reizigers

Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders/voogd toestemming hebben verleend. Na boeking van een reis door een minderjarige reiziger wordt door ons een ouderverklaring toegestuurd die binnen 3 weken na ontvangst ondertekend retour gestuurd moet worden. Alleen boekingen met een geldige ouderverklaring zijn geldig. Indien wij na 3 weken geen getekende ouderverklaring ontvangen hebben, zal de reis worden geannuleerd. Eventuele kosten zullen worden verhaald.

Conform de voorwaarden van de ANVR heeft de hoofdboeker het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgaaf van redenen kosteloos te annuleren, tenzij specifiek bij de reis en in de bevestiging vermeld staat dat afwijkende annuleringsvoorwaarden van kracht zijn. In dat geval komt direct een definitieve boeking tot stand.

U heeft geen herroepingsrecht wanneer u een pakketreis boekt binnen 8 weken voor vertrek. Ook voor cruise- en vliegreizen is het herroepingsrecht uitgesloten, tenzij anders staat vermeld bij de omschrijving van de reis.

Bent u geïnteresseerd in een bepaalde reis, maar wilt u graag nog even bedenktijd voordat u de reis definitief boekt? Dan kunt u vrijblijvend een optie nemen. Het in optie nemen van een reis is alleen mogelijk voor busreizen en een optie is slechts geldig voor een beperkt aantal dagen. Hoeveel dagen, dat wordt door Peter Langhout Reizen in overleg vastgesteld. De einddatum van de optieboeking staat vermeld op de bevestiging die wij u toe zullen sturen. In principe kunt u een optie boeking maken tot 4 weken voor vertrek.

Het is belangrijk dat de voor- en achternaam exact overeenkomt met de gegevens op uw paspoort of id-kaart. Voor getrouwde reizigers dient alleen de (meisjes)naam te worden vermeld.

Vliegreizen & Cruise vakanties
Indien namen onjuist geschreven zijn, kunt u geweigerd worden voor een vlucht of internationale cruise vakantie Alle gevolgen en eventuele kosten die hier uit voort vloeien zijn voor uw eigen verantwoordelijkheid en/of rekening. Zijn uw tweede of eventuele derde voornaam niet correct, dan kunt u meestal gewoon reizen.

Wij raden u aan een goede reisbagage-, ongevallen- en annuleringsverzekering af te sluiten. Houdt u hierbij rekening met uw bestemming en de benodigde dekking van uw verzekering. Bij boeking kunt u aangeven welke verzekeringen u wil afsluiten voor de deelnemer(s) aan de reis. Voor meer informatie over verzekeringen verwijzen wij u graag naar het desbetreffende blok onder onze reisinformatie.
U kunt bij uw boeking speciale wensen (balkon, zonzijde etc.) kenbaar maken. Hieraan zal indien het mogelijk is worden voldaan. Of dat lukt is vaak afhankelijk van vele factoren. Een preferentie blijft daarom een voorkeur en kan nooit gegarandeerd worden. Als de wens zo belangrijk is dat de reisovereenkomst alleen wordt afgesloten als er aan de wens tegemoet wordt gekomen, dan is het een essentie. Aan een essentie zijn kosten verbonden. Elke essentie kost € 27,50. Uw wensen kunt u in het opmerkingenveld invullen in stap 6 van het boekingsformulier.
Gaat u samen met anderen op reis, dan raden wij u aan om één boeking te maken. U kunt dan bij de boeking aangeven dat u graag kamers naast elkaar wil reserveren. Op basis van de voorkeur die u bij de boeking heeft aangegeven nemen wij contact op met de accommodatie om de mogelijkheden te bespreken. Wij geven uw wensen als preferentie door. Dit betekent dat wij de optie voor kamers naast elkaar niet kunnen garanderen. Bij boeking betaalt u een kleine toeslag voor de optie "kamers naast elkaar". Indien wij uw wens niet kunnen honoreren, ontvangt u de reeds betaalde toeslag voor de optie retour.   

Om uw vakantie naar wens te laten verlopen en alle afspraken goed te bevestigen hebben wij altijd veelvuldig contact met onze leveranciers in het buitenland. Om deze kosten te compenseren die hiermee gepaard gaan, zijn wij dan ook genoodzaakt om reserveringskosten voor iedere reis te berekenen. Deze kosten bedragen bij telefonische boekingen van 2 dagen of langer € 20,- en bij boeking via internet € 15,-. Voor dagtochten geldt een tarief van € 10,- bij boekingen via ons call center en € 5,- bij boeking van uw dagtocht via internet. De reserveringskosten gelden per boeking. Dit betekent dat u per geboekte reis altijd maar een keer reserveringskosten betaalt.

Welke verzorging is inbegrepen staat aangegeven in de omschrijving van de reis/accommodatie. In een aantal gevallen heeft u de mogelijkheid om de basisverzorging uit te breiden, bijvoorbeeld van logies/ontbijt naar halfpension. Als deze optie er is, wordt deze in het boekingsproces aangegeven. Voor de duidelijkheid vermelden wij graag de omschrijving van de verschillende verzorgingstypen:

  • Logies is alleen overnachting zonder maaltijden
  • Logies/ontbijt is overnachting met ontbijt
  • Halfpension is overnachting, ontbijt en diner (indien u halfpension boekt krijgt u op de dag van aankomst uw eerste diner en op de dag van vertrek krijgt u nog een ontbijt)
  • Volpension is overnachting, ontbijt, lunch en diner (indien u volpension boekt krijgt u op de dag van aankomst uw eerste lunch en op de dag van vertrek krijgt u nog een ontbijt, tenzij het hotel anders vermeld bij aankomst)
  • Onder All Inclusive verstaan wij alle maaltijden (ontbijt, lunch en diner), frisdranken, lokale alcoholische dranken en vaak ook snacks. De omvang van de All Inclusive verzorging kan per land en per hotel verschillen. De tijden waarop de maaltijden en de drankjes te verkrijgen zijn, kunnen ook per land en per hotel variëren.
Wanneer u online reserveert, ontvangt u alle gegevens met betrekking tot de boeking via de e-mail. De bevestiging en factuur worden doorgaans binnen één werkdag verstuurd. U kunt ervoor kiezen om de reisbescheiden niet via de e-mail te laten versturen, maar per post. U kunt dit bij boeking aangeven of contact opnemen met één van onze reisinformatrices via 0172-468800. Voor het verzenden per post van de reisbescheiden brengen wij € 5,- verzendkosten in rekening.

Dan kiest u voor de opstapplaats Nuland, waar u op eigen gelegenheid naartoe gaat. Woont u wat verder van Nulandvandaan, dan bieden wij u ook de mogelijkheid om een overnachting in het Van der Valk Hotel in Nuland bij te boeken. Voor overnachting in Nuland: klik hier.

Voor de meeste reizen ontvangt u de reisbescheiden ongeveer 10 dagen voor vertrek, doch uiterlijk 5 dagen voor vertrek. Heeft u een auto- of fietsreis geboekt, dan ontvangt u de reisbescheiden zodra wij uw volledige betaling hebben ontvangen. Wij verzoeken u contact met ons op te nemen via 0172-468800 wanneer u, rekening houdend met bovenstaande termijn, geen tickets heeft ontvangen.

Wanneer u via internet heeft geboekt dan ontvangt u de reisbescheiden op het e-mailadres die u bij de boeking ingevuld heeft. Wanneer u telefonisch bij ons heeft geboekt dan ontvangt u de reisbescheiden per post, tenzij u een e-mailadres opgegeven heeft waarop u de reisbescheiden wilt ontvangen.