Menu

Service

Op de bestemming

Het leuke van een vakantie in het buitenland is; de ontmoeting met andere mensen en gewoonten, een andere cultuur en ander eten. Alles is anders dan thuis. Daarom raden wij u aan om rekening te houden met de positieve en negatieve kanten van dit cultuurverschil. Zo kunnen de maaltijden afwijken van wat u in Nederland gewend bent. Het ontbijt zal bijvoorbeeld vaak bestaan uit broodjes met jam, koffie en thee, soms uitgebreid met worst en kaas. Veelal kunt u tegen bijbetaling wel wat extra's krijgen. U kunt ook tijdens het diner soms gerechten verwachten die u thuis niet gewend bent. Wij vertrouwen er op dat u de buitenlandse keuken wel zult waarderen. In diverse hotels wordt een zelfbedieningssysteem gehanteerd. Eventuele bediening zal (vooral in zuidelijke landen) ook niet altijd even snel zijn. Beseft u dan maar dat u vakantie heeft en probeer u aan te passen aan het tempo in uw vakantieland. U dient ook rekening te houden met bijvoorbeeld een beperkte openstelling van musea, winkels en uitgaansmogelijkheden, een beperkter aanbod van faciliteiten in het voor- en naseizoen, in de weekenden en op feestdagen en andere dinertijden.
Op een aantal bestemmingen heeft u de mogelijkheid om ter plaatse via een contactpersoon excursies bij te boeken. Deze optionele excursies kunnen alleen doorgang vinden bij voldoende deelname. De organisatie en uitvoering van deze excursies vallen onder de verantwoording van een plaatselijk reisbureau. Onze contactpersoon kan u er alles over vertellen. Echter, noch Peter Langhout Reizen, noch deze contactpersoon ter plaatse kan aansprakelijk worden gesteld voor de uitvoering van deze excursies. Dit geldt vanzelfsprekend niet voor excursies die bij de reis zijn inbegrepen.
De standaard hygiëne laat in sommige toeristengebieden wel eens te wensen over. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om hier rekening mee te houden en kritisch te zijn met datgene wat u eet en drinkt. Voor diverse bestemmingen gelden mogelijk adviezen, respectievelijk voorschriften ten aanzien van de gezondheid en eventueel verplichte inentingen. Voor de juiste informatie verwijzen wij u naar uw huisarts of de GGD. Kijk voor meer informatie ook op gezondopreis.nl.

Wij adviseren u – zeker in warme landen en landen buiten Europa - bij het voor het eerst betrekken van uw kamer of appartement elke warm waterkraan enige minuten zo heet mogelijk te laten lopen. Dit geldt eveneens voor douche en/of bad. Het beste legt u de handdouche op de heetste stand afgesteld enige minuten op de afvoer. In stilstaand water van ca. 25 - 50 C. kan zich n.l. de legionella bacterie ontwikkelen, die u op deze manier doeltreffend kunt bestrijden.
In het voor- en naseizoen, alsmede tijdens feestdagen kan het voorkomen dat winkels, bezienswaardigheden of musea andere openingstijden hanteren of eventueel gesloten zijn. Hierdoor kan het voorkomen dat excursieprogramma’s aangepast worden. Houdt u hier met uw verwachtingspatroon rekening mee!
De toeristenbelasting is bij de meeste reizen inbegrepen bij de prijs, tenzij anders vermeld. Voor sommige accommodaties dient toeristenbelasting namelijk ter plaatse te worden betaald. Voor zover ons bekend, staat dit bij de accommodatie aangegeven. Deze kosten dienen – tenzij anders vermeld – ter plaatse te worden voldaan aan de accommodatieverschaffer. De in onze publicaties vermelde bedragen zijn indicatief en onder voorbehoud van wijzigingen.
Het kan in het laagseizoen voorkomen dat een aantal winkels en uitgaansgelegenheden gesloten zijn en dat minder activiteiten kunnen worden uitgeoefend dan in het hoogseizoen. Bepaalde activiteiten en feestavonden in het hotel hangen af van het aantal deelnemers. De hotelier beslist uiteindelijk of er iets georganiseerd wordt. Ook is het mogelijk dat zwembaden in het voor- of naseizoen worden gesloten en tot slot kan het voorkomen, dat in het voor- of naseizoen dagmenu’s worden geserveerd in plaats van een buffet. Vakantie vieren in het voor- of naseizoen heeft echter zijn voordelen; meer rust en geldbesparing!