Menu

Service

Accommodatie

Volgens internationale regels is uw hotelkamer bij aankomst uiterlijk vanaf 16.00 uur beschikbaar en appartementen vanaf 17.00 uur. Op de dag van vertrek moet u uw kamer of appartement voor 10.00 uur verlaten. Indien u verwacht na 18.00 uur aan te komen, dan raden wij u aan de accommodatiehouder hiervan op de hoogte te stellen. Het telefoonnummer ontvangt u bij de tickets. Indien u op de vertrekdag langer van de accommodatie gebruik wenst te maken, dient u dit ter plaatse via de receptie van het hotel te regelen. De eventuele meerkosten zijn voor eigen rekening. Mocht u vroeg arriveren op de bestemming, houdt u er dan rekening mee dat de receptie van bepaalde appartementen pas om 9.30 uur is geopend.
Reizigers dienen de accommodatie naar beste weten en volgens normale waarden en normen te gebruiken en te onderhouden. De reiziger is aansprakelijk voor alle verlies en/of schade aan het object en/of de inventaris, ongeacht of deze schade en/of het verlies het gevolg is van nalatigheid of daden van de reiziger zelf of derden. Bij ernstige misdragingen kan de reisleiding en/of accommodatieverschaffer genoodzaakt zijn passende maatregelen te nemen. Voor deze maatregelen en de eventueel daaruit voortvloeiende kosten is onze organisatie niet aansprakelijk.
De vermelde afstanden bij bepaalde accommodaties tot bijvoorbeeld het strand, centrum en de bushalte zijn altijd hemelsbreed gemeten. Dit houdt niet in, dat de afstand te voet of per auto altijd met deze richtlijnen overeenkomt. Tevens kan het zijn dat de afstand alleen via trappen of hellende wegen zijn te bereiken.
Airconditioning en verwarming worden vaak centraal geregeld. Dit geldt zowel voor de hoogte van de temperatuur als voor de operationele uren. Daarnaast zijn airconditioning/verwarming soms niet het hele jaar operationeel. Indien er vragen/klachten zijn met betrekking tot de airconditioning/verwarming, dan dient u deze direct ter plaatse via de reisleiding en/of accommodatiehouder op te lossen. Wij aanvaarden hiervoor achteraf geen aansprakelijkheid. Soms kan airconditioning/verwarming ter plaatse optioneel geregeld worden tegen betaling van een toeslag. De kosten dienen ter plaatse te worden voldaan en zijn voor eigen rekening.
U dient er rekening mee te houden dat voor bepaalde faciliteiten - zoals tv, kluisje, sauna, binnenzwembad, speelautomaten, biljart, minibar, ligbedden, babybed, sportfaciliteiten etc. - soms ter plaatse nog betaald moet worden. De prijzen hiervoor verschillen per accommodatie. Ook kan het voorkomen dat u een borgsom moet betalen voor bijvoorbeeld een tv. Verder zijn wij als organisatie niet aansprakelijk wanneer een bepaalde faciliteit tijdens uw verblijf onverhoopt niet beschikbaar is.
Voor een appartement dient bij aankomst een borgsom betaald te worden. Het kan zijn dat de borgsom in het hoogseizoen hoger is, dan u vooraf van ons vernomen heeft. De borgsom dient contant of middels creditcard voldaan te worden. Wanneer u na afloop van uw vakantie de accommodatie weer in ongeschonden staat achterlaat, ontvangt u de borgsom retour. De afhandeling van de borgsom is te allen tijde een zaak tussen u en de accommodatieverschaffer. Peter Langhout Reizen heeft hier geen invloed op en kan derhalve niet aansprakelijk gesteld worden bij eventuele meningsverschillen tussen u en de accommodatieverschaffer.
Van grote en geplande bouwactiviteiten in een accommodatie worden wij van tevoren in kennis gesteld. Wij zullen u hierover ook zo spoedig mogelijk informeren. Het kan echter voorkomen dat de lokale overheden besluiten spontaan aan een openbare weg te werken of in de nabije omgeving van uw accommodatie bouwactiviteiten te ondernemen. Voor het eventuele ongemak kunnen wij helaas geen verantwoordelijkheid aanvaarden.
Indien in een beschrijving melding wordt gemaakt van “een levendige omgeving”, een “centrale ligging” of “in de nabijheid van uitgaansgelegenheden”, dan impliceert dit meestal dat er sprake is van een gezellige drukte. Tevens zijn er hotels die ’s avonds diverse activiteiten organiseren. Waar de een van geniet, is mogelijk een ergernis voor de ander. Normen van geluidsoverlast zijn in veel landen soepeler dan u in Nederland gewend bent. Absolute rust na middernacht is dan ook geen stelregel in veel vakantielanden.
De interieurfoto's in onze brochure geven een beeld van wat u ongeveer kunt verwachten in uw accommodatie. Niet alle kamers zijn echter hetzelfde. Wij hebben in dit geval gekozen voor een foto van een gemiddeld interieur. Vandaar dat het kan voorkomen dat uw accommodatie niet helemaal overeenkomt met de gepubliceerde foto's.
Diverse accommodaties beschikken over parkeergelegenheid voor uw (huur)auto. In de accommodatiebeschrijving geven wij dit doorgaans aan. Wij kunnen echter geen exacte informatie verstrekken met betrekking tot eventuele kosten die ter plaatse voor het parkeren dienen te worden voldaan. Deze kosten worden vastgesteld door de accommodatieverschaffer en hierop hebben wij geen invloed. Dit geldt tevens voor de beschikbaarheid en ligging van de parkeerruimte. Parkeren geschiedt altijd op eigen risico.
Hotelkamers worden meestal dagelijks schoongemaakt. Dit geldt niet altijd voor het wisselen van de handdoeken. De regels hiervoor verschillen per accommodatie. Appartementen doorgaans eenmaal per week, tenzij anders vermeld in de omschrijving. Indien uw kamer volgens de lokale normen niet goed is schoongemaakt, bent u verplicht dit direct bij de receptie/eigenaar te melden om hun de kans te geven uw klacht te verhelpen. Achteraf kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden ten aanzien van dit punt. Het kan overigens voorkomen dat er op nationale feestdagen en op zondag niet wordt schoongemaakt.
Het gebruik van sterren bij de verschillende accommodaties geeft u enig houvast over de kwaliteit en faciliteiten van een bepaalde accommodatie. De toewijzing van het aantal sterren wordt in de regel gedaan door lokale toeristenorganisaties aan de hand van de lokale normen en standaard. Helaas bestaat er geen internationale regel. Hierdoor kan een hotel met 3 sterren in het ene land sterk verschillen met een 3-sterren hotel in een ander land. Zelfs verschillen per land zijn mogelijk en daardoor zijn vergelijkingen soms moeilijk te maken. Onze inkopers kijken altijd kritisch naar de sterren van een accommodatie en wijzigen die, indien noodzakelijk.
De meeste kamers zijn voorzien van bad of douche en toilet, tenzij dit anders is aangegeven.

Voor een éénpersoonskamer geldt vaak een toeslag en de éénpersoonskamer kan minder luxe zijn dan een tweepersoonskamer. Ook hebben de éénpersoonskamer niet altijd een balkon en bijvoorbeeld alleen een douche i.p.v. een bad. Houdt u er rekening mee, dat de faciliteiten van een eenpersoonskamer dus kunnen afwijken van de algemene beschrijving van uw accommodatie.

Sommige hotels beschikken over grote (familie)kamers waar desgewenst 4 bedden kunnen staan. Dit is gezien de prijs een aantrekkelijke mogelijkheid voor een gezin met kinderen of een groep vrienden of vriendinnen. Informeert u bij boeking naar de eventuele mogelijkheden.

Bij zowel kamers als appartementen wordt de indeling bepaald door de accommodatiehouder. Indien u een voorkeur heeft opgegeven (preferentie), zal de accommodatiehouder proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden. De indeling kunnen wij echter niet garanderen.

Voor de appartementen geldt dat handdoeken en theedoeken zelf meegenomen dienen te worden, tenzij anders vermeld in de omschrijving van de reis. De appartementen beschikken zelden over een koffiezetapparaat; wij raden aan zelf een koffiefilter mee te nemen.